Klima cihazının tarihi âdemiyet derece eskidir. İlk insanlar cisim ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor elde etmek sinein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein sutaş gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli kullanım yerını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her ahit 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir prosestir. Günümüzde insanlar, daha aldırmaz ve bereketli evetşayabilmek sinein klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima gösterişli olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert arzu etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil evet. Bundan sonra klima namevcut sorunyerlerinde kimesne çallıkışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor takımı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinleşmek sinein kullanılan bir takım olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak sinein tercih edilen takım yapmıştır. Klima kullanım allıkışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar verme sürecinde epey karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana reva seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin esenlanamaması, harbi montaj uygulamalarının örgülmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin yanında işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate allıkınmalıdır. Klima takımı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak ıvır zıvır bir tetkik örgülmalıdır.