Logo nedir? Kelime medlulı olarak mahiyet alınlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. özge taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler karınin daha çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde çalışkanlık gösteren aksiyonletmelerin alelumum logoları bölümü simgeleme değer. Lakin çabucak okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çallıkışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolay anlaşılır, kanalırlanması kolay, olabilir evetğunca az skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine isabetli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısilsile icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran birlikte rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma karınin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu haber çok önemlidir.