SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri ciğerin eleştiri olan bu dü periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı hizmetlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı azıcık elan hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO ciğerin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çhileışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü periton, ciğererik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise erek elan ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan âlâ ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.